Jau ceturto gadu visi Ogres Kalna pamatskolas 7. klašu skolēni septiņas nedēļas mācību gadā tiek iesaistīti divos tradicionālos skolas starppriekšmetu projektos, kas veidoti pēc datorikas pedagogu Noras Meires un Danas Faivelsones-Bidiņas, Latvijas un pasaules vēstures pedagogu Daces Bedikeres un Daces Kābeles, kā arī sociālo zinību pedagoga Aijas Atelbaueres iniciatīvas. Šajos projektos datorikas temata “7.3. Kā veido teksta dokumentus un prezentācijas, sadarbojoties tiešsaistē?”, skolēniem ir iespēja individuāli, pāros un grupās veikt pētījumu sociālajās zinībās, ko noformē kā referātu, un pētījumu vēsturē, ko noformē kā koplietotu prezentāciju.
Starppriekšmetu projektos skolēni sadarbojas, plānojot un izstrādājot tiešsaistes teksta dokumentu, kurā informācijas strukturēšanai lieto satura rādītāju un vairāku līmeņu sarakstus, kā arī plānojot un izstrādājot tiešsaistes prezentāciju. Viņi apgūst un pilnveido dažādu vēstures avotu veidu analīzes un interpretācijas prasmes, secina, kādas vērtības, mērķi un intereses ir indivīdiem dažādās sociālajās grupās, lai atpazītu savas sociālās lomas vietējā kopienā un veicinātu sociāli atbildīgu un konstruktīvu sadarbību, balstoties uz visiem nozīmīgām vērtībām.
Izmantojot tehnoloģijas, skolēni individuāli, grupās un pāros mācās dalīt uzdevumus, vienoties par lomu sadalījumu un sadarboties, lai sasniegtu kopīgu mērķi. Viņi attīsta prasmes sazināties, izmantojot tērzētavas, komentāru funkcijas un tiešsaistes sapulces, kā arī mācās sniegt un pieņemt konstruktīvu kritiku, piedāvāt uzlabojumus un diskutēt par veiktajām izmaiņām.
Pēc projekta noslēguma skolēni var izvērtēt savu ieguldījumu un identificēt, ko varētu uzlabot nākamajā reizē.
Kopumā šie starppriekšmetu projekti attīsta būtiskas dzīves prasmes, kas nepieciešamas mūsdienu digitālajā un sadarbības orientētajā vidē.
Šeit atradīsiet darba vērtēšanas kritērijus. Tabulu izstrādājusi Latvijas un pasaules vēstures skolotāja Dace Kābele.
Dana Faivelsone-Bidiņa, Ogres Kalna pamatskolas datorikas skolotāja